Bespaar tijd: Automatiseer je facturatie!

Bespaar tijd: Automatiseer je facturatie!

Je begint vol goede moed aan het opzetten van een Bol.com verkoopaccount. Je upload je product voorraad, voegt netjes alle details toe en je gaat van start. En jahoor: Al snel ontvang je de eerste sales! Je denkt Yes!

Je verstuurt de producten en je ziet ondertussen alweer nieuwe orders binnenkomen. Je bent officieel van start. En dan komen de problemen. Producten die stiekemen door concurrenten aangepast worden, problemen met de voorraad, maar wellicht ook met de administratie. Herkenbaar? Lees dan snel verder!

In de komende blog posts gaan wij kort (we gaan er immers vanuit dat jij hartstikke druk bent met het runnen van je shop!) in op handige tools en tips, om je leven als Bol.com verkoper iets minder zwaar te maken.

Waarom zou ik facturen willen genereren?

Je zult merken dat klanten je gaan verzoeken een factuur te sturen. Klanten kunnen dit tegenwoordig met 1 klik op de knop doen in hun bestellingenoverzicht.

Ook eist Bol.com van jou dat je voor iedere order een factuur kunt overleggen. Logisch, want Bol.com is slechts het platform, jij bent de daadwerkelijke verkopen. En ja: Ook de Belastingdienst zal dit van je eisen! Opletten dus!

De oplossing: Automatisering!

De oplossing om geen omkijken te hebben naar je facturen, is door gebruik te maken van een paar handige tools.

Ter info: Wij krijgen niet betaald en gebruiken ook zelf deze tools niet, wij verkopen zelf niet meer op Bol.com.

A) Bolmate of Bolkoppeling.nl

Ten eerste Bolmate.nl. Simpel. Verbind je shop met Bolmate of Bolkoppeling, en zij zorgt voor een correcte BTW factuur voor iedere order. Bij Bolmate gaan prijzen gaan van 9 tot 49 euro per maand, afhankelijk van het aantal orders dat je verwerkt. Bij Bolkoppeling betaal je vast 19,95 euro per maand. We raden je aan pas voo bolkoppeling.nl te kiezen nadat je bij Bolmate meer dan 20 euro per maand uitgeeft.

Logisch toch?

Website: Bolmate.nl & Bolkoppeling.nl

B) Boloo.co

Als onderdeel van een lidmaatschap bij Boloo, krijg je toegang tot een aantal automatiseringstools. Lees hier alles over hun automaisering op het gebied van facturen.

Voordeel: Veel meer automatising dan alleen de facturen.

Nadeel: Je betaalt tussen de 40 en 100 euro per maand minimaal indien je facturen wilt automatiseren. Onze tip: Kies hiervoor indien je ook andere tools van Boloo.co wilt gaan gebruiken, en al minimaal 4.000 euro per maand omzet! Zo weet je zeker dat Boloo geen te grote hap uit je budget zal nemen :).

Website: Boloo.co

C) Zelf doen!

De echter serieuze jongens gaan zelf aan de slag met een op-maat-gemaakt systeem. Door het verbinden met de API van Bol.com kun je natuurlijk doen wat je wilt op dit gebied. Pas doen indien je vrijwel alles wilt automatiseren dus!

Website: Bol.com API

Conclusie

Het is duidelijk: Er is voor iedereen wat wils. Nogmaals: Wij hebben niet alles zelf getest, maar dit zijn naar onze mening wel de meestgebruikte opties in dit umfeld.

Mocht je nog tips of andere handige tools hebben, dan horen we het graag!

Tot de volgende blog post!

// This opens all external links to a new tab