Marketplacestudio was bij de Webwinkel Vakdagen!

Tijdens de Webwinkel vakdagen bleek duidelijk: Hoger ranken op Bol.com is booming!

Marketplacestudio was bij de Webwinkel Vakdagen!

Tijdens de Webwinkel vakdagen bleek duidelijk: Hoger ranken op Bol.com is booming! Tijdens de sessie ‘Het belang van optimale zichtbaarheid’ stond er een gigantische rij, waarbij uiteindelijk de helft moest afhaken, vanwege plaatsgebrek.
Gelukkig waren wij er wel bij!

Tijdens de talk (info), die voornamelijk over sponsored products ging, hebben we toch een paar interessante weetjes ter oren gekregen:

Wist je dat:

  • Zo’n 95% van de klanten op Bol.com niet verder klikt dan de top 15 producten?  Tijdens de presentatie werd dan ook treffend beweerd: “The best place to hide a dead body is on page 2 of the Bol.com search result page”. Een quote die oorspronelijk ook door velen voor Google gebruikt werd.
  • Bol.com 13 miljoen unieke klanten per maand heeft?
  • De meest succesvolle shops meestal shops met een duidelijk merk en focus zijn?

Bol.com gaf wederom aan hoe globaal hun algoritme in elkaar steekt: Views + Sales + Reviews. Klinkt logisch, maar het gaat wat dieper dan dit, weten wij uit ervaring! Bol.com wilde hier helaas tijdens de vragen sessie niet dieper op ingaan. Toch jammer!

Tot slot werd er aangegeven dat de meeste producten die via sponsored ads geboost worden in een van deze drie categorieën valt: Restvoorraad waar men snel vanaf wilt, best sellers voor nog meer sales, or nieuwe voorraad voor de initiële boost in rankings en reviews. Klinkt logisch, maar desondanks interessant.

Al met een nuttige sessie van Bol.com die het belang van ranken wederom aantoont!

Wil jij hoger ranken met jouw producten op Bol.com, met een garantie op terugbetaling als wij dit niet voor elkaar krijgen binnen 30 dagen? Klik hier!